Przedszkole Miejskie nr 2 w Grajewie
-
Statystyki
- Odwiedziny: 161384
- Do końca roku: 227 dni
- Do wakacji: 34 dni
-
Kartka z kalendarza
Tu mieszkam– środa 14.04.2021
Mój ogród.
Jaka jest ziemia? – zabawa badawcza.
Potrzebne będą pojemniki z różnymi rodzajami gleby np.: ziemia ogrodnicza, torfowa, piasek z piaskownicy, czarnoziem, glina. Dziecko ogląda, dotyka, zanurza ręce, wypowiada się na temat barwy i konsystencji, wyjaśnienie przeznaczenie ziemi (do uprawy, do lepienia, rzeźbienia, do zabawy).
A W TYM NASZYM OGRÓDECZKU – słuchanie piosenki, -nabywanie umiejętności łączenia ustalonego ruchu z treścią piosenki i muzyką.
https://www.youtube.com?watch?v=8dCCcr1Mmrk
- ilustrowanie piosenki ruchem:
A w tym naszym ogródeczku kopaliśmy po troszeczku,
kopaliśmy sobie żwawo, jeden w lewo, drugi w prawo. (naśladowanie kopania)
A tym naszym ogródeczku zasialiśmy po troszeczku:
trochę marchwi i sałatki, na klombikach śliczne kwiatki. (naśladowanie siania)
Teraz w naszym ogródeczku jest wszystkiego po troszeczku.
Są warzywa, a kwiateczki wznoszą w górę swe główeczki. (naśladowanie wznoszących się ku górze kwiatów).
Nazrywamy kwiatków żwawo, Adaś w lewo, a ja w prawo.
Co dzień z mego ogródeczka świeże kwiaty ma mateczka. (naśladowanie zrywania kwiatów i tworzenia bukietu
Ile fasolek? – wykonanie instrumentów.
Potrzebna będzie miseczka z fasolą. Dziecko zanurza ręce, próbuje policzyć fasolki. Dowolną ilość fasolek wsypuje do plastikowej butelek z nakrętką, metalowej puszki, papierowego i styropianowego kubeczka.
Wesołe fasolki – gra na wykonanych instrumentach
Dziecko, trzymając instrument, wykonuje: podskoki, potrząsa instrumentami, stuka dłonią w instrument.
Ogród – rysunek mazakami, - ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej.