Przedszkole Miejskie nr 2 w Grajewie

Tu mieszkam - wtorek 13.04.2021

Mój dom.

Co to jest „dom”? – burza mózgów – aktywizowanie myślenia. Jak jest zbudowany dom? – wypowiedzi – zapoznanie z różnymi rodzajami budynków; nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji.

 Jak jest zbudowany dom? – swobodne wypowiedzi – zapoznanie z różnymi rodzajami budynków; nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji:- Jakie są pomieszczenia, jak się nazywają? - Co znajduje się na piętrze, na parterze? - Gdzie znajduje się: pokój, kuchnia, sypialnia, łazienka, garaż? - W jakim domu mieszkam?

 Mój dom - swobodne wypowiedzi - budzenie przywiązania do domu rodzinnego.– swobodne wypowiedzi na temat domów, w którym mieszka dziecko - budzenie przywiązania do domu rodzinnego oraz szacunku dla członków rodziny, – zapoznanie z różnymi rodzajami budynków;

Zabawa „ Kot jest, kota nie ma”. Na hasło: Kota nie ma - dziecko przemieszcza się po sali na czworakach. Kot jest – dziecko przyjmuje pozycję siad klęczny z ramionami w górze i z tej pozycji wykonuje skłon tułowia w przód ręce wyprostowane wyciągnięte na podłodze ( plecy są proste, ramiona wyciągnięte w przód na podłodze, kolana złączone, pośladki dotykają pięt)

 Zabawa „Pająk i muchy”. Na hasło: Pająk śpi – dziecko biega  naśladując muchy. Pająk wychodzi na łowy – dziecko zatrzymuje się w miejscu i przyjmuje określoną wcześniej pozycję (postawa na baczność, przysiad podparty, postawa jedno-nóż ramiona w bok, rozkrok, obunóż ramiona w górze, dowolną pozycję). Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, trzymając chusteczkę na wysokości twarzy dmucha na chusteczkę.

Kotki i lampa – zabawa z elementem równowagi Dziecko chodzi na czworakach po dywanie. na hasło: lampa, staje na jednej nodze z rozłożonymi rękoma. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Dom – konstruowanie z klocków. Dziecko tworzy konstrukcje indywidualnie. Utrwalanie znajomości własnego imienia i nazwiska, adresu zamieszkania.

Umiem grać, układać – zabawa przy stoliku wdrażające do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtujące odporność emocjonalną (gry, układanki, puzzle).