Przedszkole Miejskie nr 2 w Grajewie

Tu mieszkam - poniedziałek 12.04.2021

Mój pokój

 Co znajduje się w mieszkaniu? – oglądanie katalogów, gazetek reklamowych oraz wypowiedzi na temat obrazków.

Pokój moich zabawek – projektowanie – kształtowanie wrażliwości przestrzennej i estetycznej. Dziecko „urządzają pokój”, z dostępnych mini mebelków, zabawek ( można wykorzystać pudełka różnej wielkości).

Z domu na spacer – zabawa orientacyjno – porządkowa.  Dziecko chodzi krokiem marszowym, na hasło „do domu”, zatrzymuje się i składa nad głową ręce naśladując daszek. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.

Cele: rozwijanie spostrzegawczości; kształcenie umiejętności wypowiadania się na podany temat; nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji

 Powitanie z towarzyszącymi gestami - na „dzień dobry” się witamy (klaskanie w dłonie), główkami pokiwamy i na dywan zapraszamy (gest przywoływania).

 MÓJ POKÓJ – rozmowa kierowana - rozwijanie spostrzegawczości; kształcenie umiejętności wypowiadania się na podany temat; nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji.

W moim pokoju – swobodne wypowiedzi dzieci w oparciu o własne doświadczenia. Pytania ukierunkowujące rozmowę: Jakie meble znajdują się w pokoju? Jakie przedmioty, oprócz mebli, są w pokoju? Co robi chłopiec? Jak wygląda pokój na górnej ilustracji? Co zmieniło się na dolnym obrazku? Kto dba o porządek w pokoju?

 W pokoju – zabawa ruchowa. Trzeba  wymienić przedmioty, sprzęty, które mogą znajdować się w pokoju, a dziecko w tym czasie swobodnie biega na palcach, na piętach. Jeśli wymieni nazwę przedmiotu, który nie pasuje do pokoju (umywalka, pralka, szafka na buty, garnek), dziecko zatrzymuje się i przez chwilę stoi nieruchomo.

Koci masażyk

 Mały kotek biega (szybkie przebieranie palcami po plecach)

 Mały kotek drapie (lekkie drapanie)

 Mały kotek mlaska i mleczko mu się śni (opukiwanie opuszkami palców)

 Mały kotek śpi (kręcenie spirali palcami).

Kotki i lampa – zabawa z elementem równowagi. Dziecko chodzi na czworakach po dywanie. na hasło: lampa, staje na jednej nodze z rozłożonymi rękoma. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Dywan – stemplowanie wzorów. Dziecko wybiera kształt kartki – dywanu (okrągły, prostokątny, kwadratowy, owalny) i ozdabia go gotowymi stemplami lub wykonanymi z korka, marchewki czy ziemniaka.