Przedszkole Miejskie nr 2 w Grajewie

Temat tygodnia "Łąka pełna kwiatów"

Tematyka tygodniowa: Łąka pełna kwiatów

Poniedziałek – 08.06.2020r.

1.„Który kwiat tak samo wygląda?” – zabawa dydaktyczna. Dzieci łączą w grupy kwiaty tego samego gatunku. Nazywają je, wskazują miejsca, w których można je spotkać.

2.„Przestaw sylaby” – zabawa słowna. Nauczyciel wypowiada słowa sylabami przestawiając ich kolejność. Dzieci odgadują, jak należy prawidłowo wypowiedzieć słowo. Np.: ka – łą (łąka), ba – ża (żaba), mar – ko (komar), sa – o (osa), ła – pszczo (pszczoła), cian – bo (bocian).

3. „Wesoła łąka” – zabawy i ćwiczenia poranne:

 „Ptaki” – Dzieci poruszają się po sali naśladując różne ptaki, na zapowiedź: wróble – wykonują podskoki obunóż, na zapowiedź: jaskółki – biegają po sali z ramionami wyciągniętymi w bok, na zapowiedź: bociany – chodzą podnosząc wysoko kolana.

„Łąka” – Dzieci biegają po sali naśladując zbieranie kwiatów, na sygnał dobierają się w pary i tworzą małe kółka.

 „Motyle” – Dzieci poruszają się po sali w rytmie muzyki naśladując lot motyla. na przerwę w muzyce, wykonują przysiad.

„Żabki i bocian” – Dzieci – żabki skaczą po łące. Gdy usłyszą hasło „bocian” – uciekają do stawu – wyznaczonego miejsca w sali.

4. Zabawa logorytmiczna – Dzieci maszerują po obwodzie koła i recytują tekst sylabami. Wykonują na zmianę 2 klaśnięcia sw dłonie i 2 uderzenia o uda. Ślimak, ślimak gdzieś wędruje. Ślimak, rogi pokazuje.

5.„Skąd bierze się miód?” – rozmowa w oparciu o wiersz Bożeny Koronkiewicz. Cele: • Zapoznanie z nazwami miodu. • Poznanie znaczenia pszczół. • Kształtowanie postaw proekologicznych. Środki dydaktyczne: wiersz „Skąd bierze się miód” Bożeny Koronkiewicz, Karta pracy, cz. 4, s. 46 Mieszkańcy łąki

 Przebieg: „Skąd bierze się miód” – słuchanie lub samodzielne czytanie wiersza B. Koronkiewicz:

Słodki, złocisty, lepiący, pyszny na chlebie chrupiącym.

Serek z nim w buzi w mig znika, dodam go też do piernika.

 Herbatkę słodzić nim wolę…. Lecz skąd miód wziął się na stole?

W jakich go robią fabrykach i kto go zamknął w słoikach?

 Gdy pszczoła w piękny dzień lata, znajduje nektar na kwiatach.

 I szybko zebrać go musi, bo zapach bardzo ją kusi.

 Niesie do ula, znów wraca, na tym polega jej praca.

 A w ulu pszczółek niemało, każdej pracować się chciało.

Zbierały nektar, zbierały i miód wyprodukowały.

 Jak? Tego żadna nie powie, lecz miód to jest samo zdrowie.

 Na pszczoły lepiej uważaj, o miód zaś pytaj pszczelarza. On żyje z pszczołami w zgodzie I dobrze zna się na miodzie.

 Rozmowa na temat wiersza:

 - Jaki jest miód? - Do czego używamy miodu? - Kto produkuje miód? - Z czego pszczoły robią miód? - Kto opiekuje się pszczołami?

6. Mieszkańcy łąki „Co wiemy o miodzie” – burza mózgów.
 Pszczoły mieszkają w ulach. Wejścia do ula strzegą strażniczki. Pszczoły za pomocą tańca informują, w którym kierunku trzeba lecieć, aby znaleźć łąkę pełną kwiatów. w królestwie pszczół rządzi królowa. Miód to przetworzony przez pszczoły pyłek kwiatowy. Pszczoły zbierają go z kwiatów rosnących na łąkach, w sadach, w lesie. Mamy różne rodzaje miodów, w zależności od tego z jakich kwiatów został zebrany pyłek. Rodzaje miodów: lipowy, gryczany, akacjowy, rzepakowy, wielokwiatowy, wrzosowy, spadziowy.

7. Znaczenie miodu – wykorzystanie w medycynie, do produkcji kosmetyków. Karta pracy, cz. 4, s. 46. Pszczoły to bardzo pożyteczne owady. Dzięki nim mamy miód. Opowiedz co widzisz na obrazkach.

 8. „Motyle” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Dzieci poruszają się po sali w rytmie muzyki naśladując lot motyla, na przerwę w muzyce, wykonują przysiad.

 9. „Łąka pełna kwiatów” – origami płaskie z koła. Cele: • Utrwalenie nazw kwiatów łąkowych. • Doskonalenie sprawności manualnej. • Ćwiczenie dokładności. Środki dydaktyczne: kółka różnej średnicy i w różnych kolorach, białe kartki A4, kredki pastelowe, klej, ilustracje przedstawiające łąkę, utwór „Walc kwiatów” Piotra Czajkowskiego

Przebieg: „Łąka” – oglądanie ilustracji. Dzieci oglądają ilustracje przedstawiające łąkę, nazywają występujące na niej kwiaty: maki, rumianki, mniszek lekarski, stokrotki..

Podanie tematu pracy i wyjaśnienie sposobu jej wykonania.

Dzieci rysują na całej kartce kreski w różnych odcieniach zieleni.

 Dzieci składają z różnokolorowych kółek kwiaty, zginając koła na połowę. Następnie przyklejają je na przygotowane wcześniej kartki. Samodzielna praca dzieci. Sprzątnięcie stanowisk pracy. Urządzenie wystawki prac.

 10.„Żabki i bocian” – zabawa orientacyjno – porządkowa. Dzieci – żabki skaczą po łące. Gdy usłyszą hasło „bocian” – uciekają do stawu – wyznaczonego miejsca w sali.

 11. Karta pracy, cz. 4, s. 47. Pomóż pszczołom trafić do kwiatów. Rysuj kwiaty po śladach, a następnie samodzielnie.

12. „Ile słów ma zdanie” – zabawa słowna. Nauczyciel wypowiada dowolne zdania, a dzieci liczą ile słów jest w zdaniu.

 

 Wtorek – 09.06.2020r.

1. „Mieszkańcy łąki” – układanie obrazka w całość. Dzieci w małych grupach układają w całość pocięte na części obrazki przedstawiające mieszkańców łąki. Podają nazwę ułożonego zwierzęcia, wyróżniają w słowie sylaby i głoski, podają informacje na temat mieszkańca łąki.

2. „O którym kwiatku mówię?” – zagadki obrazkowe. Nauczyciel umieszcza na tablicy ilustracje kwiatów i podaje informacje na temat jednego z nich. Dzieci odgadują, o której ilustracji mówi nauczyciel.

3. „Odgłosy łąki” – zabawy ortofoniczne – doskonalenie wymowy na zgłoskach, np. bzz, kum, itp.

4.„Żabki i bocian” – zabawa orientacyjno – porządkowa.

5. „Owady – mieszkańcy łąki” – układanie z mozaiki geometrycznej.

6. „Motyle – mieszkańcy łąki” – wypowiedzi dzieci.Zachęcanie do obserwowania motyli w ich naturalnym środowisku na podstawie opowiadania - „Skąd biorą się motyle?” Doroty Kossakowskiej i  zagadki Doroty Kossakowskiej, Karta pracy, cz. 4, s. 48.

 Przebieg: „Jaki jest motyl?” – oglądanie ilustracji. Dzieci oglądają ilustracje motyli, wypowiadają się na temat ich wyglądu, odczytują nazwy motyli.

„Skąd biorą się motyle?” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej. Na liściach i łodygach roślin samice motyla składają jaja, z których wylęgają się gąsienice. Ciało gąsienicy składa się z głowy, z segmentów tułowia i odwłoka. Gąsienice żywią się roślinami. Jedzą dużo i szybko rosną. w pewnym momencie gąsienica przestaje jeść, przyczepia się np. do łodygi, nieruchomieje i stopniowo zmienia się w poczwarkę, która żyje wewnątrz kokonu. po upływie odpowiedniego czasu poczwarka przeobraża się w motyla. Kokon pęka i wydostaje się z niego motyl. Jego skrzydła są miękkie i wilgotne. Motyl rozkłada skrzydła i czeka aż słońce je osuszy. Pokarmem dorosłych motyli jest nektar kwiatów.

 Karta pracy, cz. 4, s. 48. Popatrz jak wygląda rozwój motyla. Próby samodzielnych wypowiedzi na temat rozwoju motyla.

 „Sąsiedzi motyla” – rozwiązywanie zagadek.

Lubi siedzieć w stawie, lub skakać po łące. Kiedy pada deszcz i kiedy świeci słońce. (żaba)

Po łące lata od rana, nektar z kwiatów zbiera. Będzie z tego miód słodki, gdy dużo nektaru uzbiera. (pszczoła)

Jest zielony, skakać lubi. Swoim graniem wszystkich budzi. (konik polny)

Nie wiem, czy ktoś go polubi. Jest mały i bzyczący. Kiedy na skórze usiądzie, Zostawi znaczek bolący. (komar)

 Wypowiedzi dzieci na temat mieszkańców łąki, połączone z oglądaniem ilustracji.

7. „Motyle” – ćwiczenia oddechowe – Wyprawka, s. 34.

 Wytnij elementy. Wykonaj ćwiczenie oddechowe ze słomką. Trzymając słomkę blisko motyla musisz zassać powietrze do słomki i przenieść go na łąkę.

8. „Taniec z motylem” – zabawa muzyczno – ruchowa. Dzieci poruszają się w rytmie granym na tamburynie. Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się i mówią rymowankę: „Na łące pachnącej kwiatami, motyle zatańczą z nami”

9. „Odgłosy łąki” – zabawy:

 „Na łące” – zabawa logorytmiczna D. Kossakowskiej.

Kiedy słońce świeci nad łąką – rysowanie słońca w powietrzu.

 Kiedy wieje wiosenny wiatr – ruchy rąk w górze .

Kiedy motyl krąży nad kwiatem – naśladowanie lotu motyla.

 To weselszy staje się świat – rysowanie w powietrzu uśmiechu .

Nawet wtedy, gdy deszczyk pada – rysowanie w powietrzu spadających kropel.

 Ciemne chmury krążą nad nami – rysowanie oburącz chmur w powietrzu.

 To cieszymy się dniem wesołym – rysowanie w powietrzu uśmiechu.

 Piękną łąkę dziś oglądamy – obrót wokół własnej osi

 

„Spacer wśród traw” – opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi A. Olędzkiej.

 W taki piękny, wiosenny dzień pora wybrać się na spacer na pobliską łąkę (dzieci poruszają się swobodnie po sali w różnych kierunkach). Słońce mocno grzeje, można więc chwilę poopalać się (dzieci kładą się na podłodze i zamykają oczy). Słuchamy odgłosów, które do nas dochodzą. to komary, które krążą nad nami (dzieci naśladują głosy komarów: bzz, bzz, bzz). Musimy wstać, żeby nas nie pogryzły. Spacerujemy po łące i słuchamy jak szumi wiosenny wiatr (dzieci naśladują szum wiatru: szuu, szuu, szuu). Gonimy pszczoły, które latają z kwiatka na kwiatek w poszukiwaniu nektaru (dzieci naśladują lot pszczół). Kucamy w trawach, gdzie siedzą koniki polne i słuchamy ich koncertu (dzieci naśladują głos koników polnych: cyt, cyt, cyt). w sadzawce siedzą zielone żaby i głośno ze sobą rozmawiają (dzieci naśladują dźwięk: kum, kum, kum). w górze słychać głos wróbla (dzieci naśladują dźwięk: ćwir, ćwir, ćwir) a wśród wysokich traw chodzi bocian (dzieci chodzą z wysoko uniesionymi kolanami) i co jakiś czas wesoło klekocze (dzieci naśladują głos bociana: kle, kle, kle). Bocian wzbił się do góry i krąży nad łąką (dzieci naśladują lot bociana) po kilku okrążeniach wylądował w swoim gnieździe (siad skrzyżny w dowolnym miejscu sali).

10. Zabawy na placu zabaw – pokonywanie toru przeszkód – rozwijanie sprawności ruchowej.

11. Karta pracy, cz. 4, s. 48. Nazwij obrazki. Powiedz, na jaką głoskę kończy się ich nazwa. Połącz je i powiedz co otrzymałeś.

12. „Kwiatowy rytm” – zabawa matematyczno – plastyczna. Dzieci na wąskim pasku szarego papieru rysują kwiaty kontynuując rozpoczęty przez nauczyciela rytm: 2 kwiaty czerwone, kwiat żółty, 3 kwiaty różowe.

13. „Jestem motylem” – ekspresja słowna.

14. Przebieg: „Pokrzywa” – zabawa z piłką. Dzieci stoją w kole i podają sobie piłkę, w pewnej chwili nauczyciel wypowiada słowo „pokrzywa”. Wszystkie dzieci podnoszą ręce w górę. Dziecko, które ma piłkę, siada na podłodze.

Środa – 10.06.2020r.

1. „O kim mówię” – zabawa dydaktyczna. Nauczyciel opisuje dowolne zwierzę mieszkające na łące. Dzieci odgadują nazwę zwierzęcia, do którego pasuje opis.

2. „Fasolkowe kwiaty” – zabawa matematyczna. Dzieci z ziaren fasoli układają kwiaty, które można spotkać na łące. Liczą ile fasolek wykorzystały przy układaniu kwiatka. Pod kwiatem układają tyle fasolek, ile głosek występuje w nazwie.

3.  „Ile kwiatów rośnie na łące?” –Przebieg:

Odszukaj odpowiednią cyfrę. Nauczyciel w różnych miejscach sali wiesza kartoniki z cyframi. Dzieci poruszają się swobodnie po sali w rytmie muzyki, na przerwę w muzyce dzieci zatrzymują się, a nauczyciel wykonuje na bębenku dowolną ilość uderzeń. Dzieci liczą ile uderzeń usłyszały i stają przy odpowiedniej cyfrze.

 „Policz i pokaż” – ćwiczenia w przeliczaniu. Nauczyciel zawiesza na tablicy sylwety różnych owadów. Dzieci liczą je i wykonują polecenia: - podskocz tyle razy, ile biedronek widzisz na łące - klaśnij w dłonie tyle razy, ile jest koników polnych - zrób tyle przysiadów, ile jest motyli - tupnij prawą nogą tyle razy, ile jest komarów - tupnij tyle razy lewą nogą, ile jest pszczół.

4. Rozwiązywanie zadań z treścią. - Hania zebrała na łące 4 rumianki i 5 maków. Ile kwiatów zebrała Hania?

- Karol miał 10 niezapominajek. 3 kwiaty oddał koleżance. Ile niezapominajek zostało Karolowi?

 Porównywanie liczebności zbiorów. Na podłodze leżą sylwety różnych kwiatów (np. rumianki, maki, stokrotki). Dzieci poruszają się swobodnie po sali. na hasło nauczyciela „zbieramy kwiaty”, każde dziecko podnosi z podłogi jedną sylwetę. Następnie dzieci tworzą zbiory składające się z takich samych kwiatów. Przeliczają ile elementów jest w każdym zbiorze, porównują liczebność zbiorów. 

5. „Sprawne stopy” – ćwiczenia -ćwiczenia kształtujące równowagę z przyborem. Przybory: skarpety.

 1. Czynności organizacyjno – porządkowe: Zbiórka, powitanie.

 Część wstępna: Zabawa ożywiająca: Dzieci biegają po sali, na hasło podane przez nauczyciela przyjmują określoną postawę i zastygają w miejscu. Hasła podawane przez nauczyciela: - drzewo – dzieci zatrzymują się w rozkroku z ramionami w górze, - literka T – postawa o nogach złączonych ramiona w bok, - most – pozycja na czworakach z wyprostowanymi nogami, - literka i – dzieci w postawie o nogach złączonych ramiona w górze,

Część główna: Próba zdjęcia skarpet stopami.

Ćwiczenia równoważne w postawie stojącej ćwiczenia powtarzamy po 3 razy: - ręce w górę, prawą stopą chwytamy skarpetę i unosimy nogę w przód lekko nad podłogę, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund,

- ręce w górę, lewą stopą chwytamy skarpetę i unosimy nogę w przód lekko nad podłogę, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund, - ręce w bok, prawą stopą chwytamy skarpetę i unosimy nogę w tył lekko nad podłogę, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund,

 - ręce w bok, lewą stopą chwytamy skarpetę i unosimy nogę w tył lekko nad podłogę, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund, - ręce w bok, w prawą stopę chwytamy skarpetkę unosimy nogę w przód, podskakujemy 3 razy na lewej nodze, zmiana nogi ćwiczącej, Skarpetka leży przed stopami.

- pozycja rozkrok ramiona w bok, Ruch: na 1 – podskokiem przejście do pozycji o nogach złączonych i ramiona w dół, na 2 – podskokiem przejście do rozkroku i ramiona w bok

, - pozycja wykrok prawą nogą w przód, ramiona w bok Ruch: na 1 – podskokiem zmiana nogi wykrocznej czyli lewa noga w przód ramiona pozostają bez zmian na 2 – podskokiem zmiana nogi wykrocznej czyli prawa noga w przód ramiona pozostają bez zmian - podskokiem obrót wokół własnej osi o 180 stopni, obracamy się raz przez prawe ramię raz przez lewe ramię.

 Dzieci zakładają skarpety i buty. Dzieci wykonują ćwiczenia: - wykonują przysiad cały czas trzymając się za ręce, - stojąc na jednej nodze drugą podnoszą w tył, tułów lekko pochylają do przodu, zmiana nogi.

6. Ćwiczenie oddechowe: Dzieci w siadzie skrzyżnym na podłodze z ramionami w górze zamienia się w drzewa a następnie stojąc zamienia się w wiatr, przemieszcza się dookoła drzew i dmucha.

7. „Moje otoczenie” – spacer – wzbogacanie wiedzy na temat otaczającej przyrody na podstawie obserwacji.

8. Karta pracy, cz. 4, s. 49.

 Przeczytaj zdania samodzielnie lub z pomocą nauczyciela. Kto to taki? To ładny fioletowy motyl. A tam lata drugi. On jest koloru cytryny i ma kropki. A tu jest trawa, maki i stokrotka. Jakie to ładne i miłe miejsce.

9. „Co można robić na łące?” – wypowiedzi dzieci. Dzieci oglądają ilustracje przedstawiające łąkę. Wypowiadają się na temat właściwego zachowania na łące. Swobodne zabawy dzieci – wdrażanie do zgodnej zabawy z rówieśnikami.

10. „Motyle” – improwizacja ruchowa. Dzieci słuchają dowolnej muzyki poważnej. Nauczyciel porusza chustą, a dzieci ruchem ciała naśladują ruchy chusty.

 

Piątek – 12.06.2020r.

1.Karta pracy, cz. 4, s. 50. W każdym rzędzie skreśl motyla, który nie pasuje do pozostałych.

 

2. „Kwiaty na łące” – zabawa plastyczna. Dzieci na kartkach odbijają palce maczane w farbie plakatowej tworząc różnokolorowe kwiaty.

3.„Co zobaczyła mrówka?” – zabawa słowna. Dzieci kończą zdanie: Mrówka zobaczyła na łące…

4. „Krasnal Teodor” – historyjka obrazkowa na podstawie opowiadania „Krasnal Teodor” Doroty Kossakowskiej, historyjka obrazkowa – tablica demonstracyjna nr 20

 Przebieg: „Krasnal Teodor” – słuchanie opowiadania nauczyciela.

 Krasnal Teodor mieszkał w pięknym lesie. Miał swój dom w starym dębie. Dąb był też domem rodziny wiewiórek. Mieszkały w starej dziupli i często odwiedzały Teodora. Krasnal miał wielu przyjaciół. Zając Ryszard opowiadał mu o swoich wyprawach na pobliskie pola kapusty. Dzik Franciszek zasięgał informacji, gdzie są najdorodniejsze żołędzie, bo przecież Teodor znał las najlepiej. Mieszkał w nim od dawna i wiedział o nim wszystko. Obok dębu często przebiegały sarny. Ale one nigdy nie miały czasu, aby dłużej porozmawiać z krasnalem. Ciągle szukały miejsc z soczystą trawą, albo urządzały biegi z przeszkodami. Pewnego razu Teodor postanowił zwiedzić cały las. Wybrał się na południe i po długiej wędrówce dotarł do miejsca, którego wcześniej nie znał. Jego oczom ukazał się piękny widok. Trawy w różnych odcieniach zieleni, a wśród nich różnokolorowe kwiaty: rumianki, stokrotki, maki, niezapominajki mieszały się z koniczyną i mniszkami lekarskimi. Czegoś takiego krasnal jeszcze nie widział. Znał swój piękny las, ale to co zobaczył było czymś niesamowitym. Postanowił z bliska zobaczyć kolorowy dywan. w pewnym momencie spostrzegł sadzawkę, a obok niej kamień, na którym siedziała żaba. - Widzę ciebie po raz pierwszy – odezwała się żaba. - Jestem Teodor – odpowiedział krasnal. - a ja jestem Zuzanna – przedstawiła się żaba. - co cię do nas sprowadza? – zapytała Zuzanna. - Mieszkam w lesie – odpowiedział Teodor. i nie wiedziałem, że obok lasu jest coś tak pięknego. - to nasza łąka, tutaj mieszkamy – wyjaśniła Zuzanna. - to oprócz ciebie ktoś tu jeszcze mieszka? – zdziwił się krasnal. - Tak – odpowiedziała żaba. Przedstawię ci moich przyjaciół. I już po chwili Teodor poznał motyla, biedronkę, pszczołę. Zobaczył też kreta, ślimaka i kogoś z kim żaby nie przyjaźnią się – bociana. - Nie lubimy bocianów – powiedziała żaba, ale miło popatrzeć jak krążą nad naszą łąką. Nie robią nic złego, czasem tylko budzą moje dzieci swoim głośnym klekotaniem. - Łąka, to bardzo ładne miejsce – powiedział Teodor. Muszę opowiedzieć o nim swoim przyjaciołom. - Myślę Teodorze – powiedziała Zuzanna, że twoi przyjaciele znają łąkę. Czasami odwiedzają nas. Tutaj odpoczywają lub zjadają pyszną trawę…

Rozmowa w oparciu o wysłuchane opowiadanie.

- Gdzie mieszka krasnal Teodor? - w jakim drzewie krasnal miał swój dom? - Kto jeszcze mieszkał w starym dębie? - Jakich przyjaciół miał krasnal Teodor? - o czym opowiadał Teodorowi zając Ryszard? - o co pytał Teodora dzik Franciszek? - Czego szukały sarny? - do jakiego miejsca dotarł Teodor? - Jak wyglądała łąka? - Kogo Teodor spotkał nad sadzawką? - Kto oprócz żaby Zuzanny mieszkał na łące? - Komu Teodor chciał opowiedzieć o łące? - Czego krasnal dowiedział się od żaby Zuzanny? - Jak myślisz, jakie zwierzęta odwiedzały łąkę?

5. Próby samodzielnego opowiadania historyjki przez dzieci. Dzieci w oparciu o historyjkę obrazkową opowiadają historię krasnala Teodora.

6.„Wolno - szybko” – zabawy z chustą animacyjną. Na chuście animacyjnej leżą papierowe kwiaty. Dzieci słuchając muzyki spokojnej poruszają lekko chustą powodując lekkie podskakiwanie kwiatów. Przy muzyce szybkiej, wykonują energiczne ruchy chusty tak, aby kwiaty podskakiwały wysoko.

Śpiewanie rymowanek na dźwiękach gamy C – dur.

- Bocian leci, żaby szuka, Złapać żabę to jest sztuka.

 - Ślimak idzie do sadzawki, Może znajdzie dwie truskawki.

 - Trzy biedronki przyleciały, I po cztery kropki miały.

- Pszczoła siedzi na rumianku, Przyleciała o poranku.

- Dwa komary się spotkały, Długo z sobą rozmawiały.

- Słońce jasno świeci w górze, I osusza dziś kałuże.

 Improwizacja melodyczna do rymowanek. Chętne dzieci śpiewają rymowanki na wymyśloną przez siebie melodię.

 

7.„Prawda czy fałsz – zgaduj – zgadula.” Dzieci za pomocą lizaków z buzią smutną i uśmiechnięta określają czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe.

 Maki i rumianki rosną na łące. Bocian poluje na zające. Biedronki mają niebieskie kropki. Bocian ma czerwony dziób. Na łące rośnie dużo kwiatów. Żaby lubią wodę. Motyle mają pióra. Pszczoły zbierają nektar.

8. „Jak wygląda biedronka? Jak wygląda motyl?” – swobodne wypowiedzi dzieci.

 9.Karta pracy, cz. 4, s. 51. Wykonaj działania i pokoloruj według wzoru.

10. „Biedronki na liściach” – zabawa matematyczna. Nauczyciel zawiesza na tablicy duże liście. na każdym liściu zapisane jest działanie matematyczne. Dzieci dokonują obliczeń i umieszczają na liściach odpowiednią ilość biedronek.